New Vision (Kampala)

14 December 2012

Uganda: Toro Queen Sh1.4 Billion Fraud Case Postponed

The case in which a man is accused of defrauding the Toro queen mother sh1.4b has been adjourned to allow more investigations into the matter.

Estranged Ibrahim Nsimbe alias Moses Kyeyune fraud case, will have to wait a little longer to know his fate in the case where he is accused of obtaining sh1.4b belonging to Toro Queen, Best Kemigisha.

Nsimbe appeared before grade one magistrate, Patrick Wekeasa to answer charges of fraud at Nakawa magistrate's court in Kampala.

Nsimbe, whose residence is at Nakiyugozi, Makindye division, a Kampala suburb told court that he borrowed the money for business purposes.

Prosecution alleges that Nsimbe did defraud Toro queen mother Best Kemigisha sh1.4b between March and November 2011 at different places in Kampala district.

The money in question was purportedly for registering the queen mother's NGO, the Toro Kingdom Women Association with the UN and hiring a bullion van for the transportation of goods that would be used in the transactions between the UN and the NGO.

Nsimbe was charged together with his accomplices Dr. Martin Hoods and one Dr. Jonathan, who had been suspected to have left the country. The accomplices claimed to be UN agents.

The case was originally filed at Jinja Road police station by the claimant (Best Kemigisha) on February 6 this year, prompting the search for the accused (Nsimbe and the 'British nationals').

According to state witness, Nsimbe received USD55, 000 at DFCU bank in the month of July 2011 from Best Kemigisha and two other bundles of USD2, 500 each at different times from the same bank as indicated by the bank documents.

"The first amount was part of the money for hiring a bullion van and registering the Toro Kingdom Women Association with the UN while the second batch was for his personal use," Wilson Ainebye, a police detective at Jinja Road police station had explained in court.

Ads by Google

Copyright © 2012 New Vision. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 2,000 reports a day from more than 130 news organizations and over 200 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.