7 February 2013

Nigeria: El-Rufai Deserves Prayer Not Anger - Atiku Abubakar

Photo: This Day
Former Minister of the Federal Capital Territory, Malam Nasir El-Rufai.

Abuja — FORMER Vice President Atiku Abubakar, Thursday picked holes with the Accidental Public Servant by former Minister of the Federal Capital Territory Administration, FCTA, Mallam Nasir Ahmad El-Rufai, stressing that the book could be described as a fiction for self-glorification at the expense of truth.

According to Atiku Abubakar, what the former Minister requires at the moment was prayer rather than anger. The attack is coming barely twenty fours after the book was formally presented to the public at the Yar'Adua Centre, Abuja.

The former Presidential aspirant on the platform of the Peoples Democratic party, PDP, dismissed the book, just as he said that it was a collection of fiction, half-truths, exaggeration and reflection of selective memory.

In a statement from his media office Thursday, "Atiku Abubakar was particularly piqued by the claim of El-Rufai that he had almost resigned as the former Director General of the Bureau of Public Enterprises (BPE) because of alleged persistent pressure and interference by former Vice President Atiku Abubakar, who was then the Chairman of the National Council on Privatization.

"Atiku's Media Office expressed disbelief that the former FCT Minister forgot soon what he said at the Senate Public Hearing on BPE August 8-13, 2011. That Adhoc committee was headed by Senator Ahmed Lawan.

"It recalled El-Rufai as saying that he had special relationship with former President Obasanjo, which gave him direct access and the discretion to bypass the Council on Privatization headed by Atiku in order to get the approval of the President.

"The Media Office wondered how el-Rufai could reconcile his threat of resignation with the accounts he told the Senate about the latitude of freedom he enjoyed at BPE because of his closeness to former President Obasanjo.

Copyright © 2013 Vanguard. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 2,000 reports a day from more than 130 news organizations and over 200 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.