Egypt Denies Broadcasting Ex-Libya Regime Channel On Nilesat

Egyptian diplomatic sources denied on Wednesday 13/2/2013 that a Libyan TV channel loyal to ousted leader Muammar Gaddafi's regime is broadcast on the Egyptian satellite Nilesat.

The Egyptian Nilesat Company had denied several times any relation with El-Ganfoud TV channel, said the sources in the Libyan capital.

The denial came amid threats on social websites to attack the Egyptian embassy in Tripoli.

These threats were meant to drive a wedge between Egypt and Libya, said the sources.

Ads by Google

Copyright © 2013 Egypt State Information Service. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 2,000 reports a day from more than 130 news organizations and over 200 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.