Garowe Online (Garowe)

Somalia: Somaliland Govt Revokes Universal TV's Operating License

Hargeisa — Somaliland's separatist administration Monday imposed unspecified ban on a UK-based Somali Channel Universal TV, accusing it of spreading anti-government officials propaganda, Garowe Online reports.

Speaking to the media in Somaliland capital of Hargeisa, the region's Information Minister Abdullahi Mohamed Dahir Ukuse said that Universal TV has been violating the ethics of journalism and failed to adhere to balanced coverage.

"From today which marks Monday, we imposed ban on the work of Universal TV throughout Somaliland. We will transfer a complaint against Universal TV owner to Somaliland courts in accordance with the international media laws," Ukuse told reporters.

Somaliland Information Minister noted that the Somali channel of Universal flouted previous agreements and opted out of the media arena: "Universal TV began to spread cheap propaganda on Somaliland government officials by siding with Somalia Federal Government after they were bribed a public building in Mogadishu".

On his side, Universal TV's representative to Somaliland Mohamed Abdi Digale revealed that Somaliland complains about cartoon footage that depicts the dynamic political situation of Somalia.

"The decision reached by Somaliland authorities runs counter to the media laws," said Digale, adding that they have complied with the government decree.

Universal TV faces the second ban from Somalia's separatist administration of Somaliland on the grounds of unethical reporting.

Somaliland, located in northwestern Somalia unilaterally declared its independence from the rest of the country as a de facto sovereign state in 1991 but it hasn't been recognized internationally yet.

Ads by Google

Copyright © 2014 Garowe Online. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 2,000 reports a day from more than 130 news organizations and over 200 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.