CAJ News Agency (Johannesburg)

18 March 2014

Rwanda Bans Internet Marketing Company

Kigali — RWANDA has banned PLI Telexfree Rwanda Ltd, a multi-level internet marketing service company, after investigations linked it to alleged money laundering in the country.

A Brazilian court of Acre State has also previously suspended the activities of the same company, for allegedly running fraudulent investment operations in that country.

PLI Telex free is also under investigations in some states in the United States.

“Basing on the investigation report carried out by the National Bank of Rwanda in conjunction with the Ministry of Trade Industry of February 19, 2014 on the operations of P.L.I Telexfree Rwanda Ltd, which concluded that PLI Telexfree Rwanda Ltd activities are similar to that of a pyramid scheme which can easily be a channel to jeopardize the financial sector and facilitate Money Laundering,” read a statement from the Ministry.

The Minister of Trade and Industry Francos Kanimba told CAJ News that the general public had been warned against dealing the company.

Owners of the firm declined to comment over the matter.

The company, which has been into business for 14 years, has been involved in connecting people who got hired as promoters.

The company reportedly reaped an average $100 every week for posting daily adverts on the internet.

The company has been operating in Rwanda since last year.

Meanwhile, the firm is set to come under scrutiny in neighbouring Uganda.

Richard Kabonero, Uganda's High Commissioner to Rwanda asked his home country to consider similar measures taken by Rwanda and advised Ugandans to boycott Telexfree activities.

“Uganda needs to look into this to protect the public,” Kabonero tweeted, soon after Rwanda issued the directive.

Ads by Google

Copyright © 2014 CAJ News Agency. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 2,000 reports a day from more than 130 news organizations and over 200 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.