Tanzania Daily News (Dar es Salaam)

28 June 2014

Tanzania: Govt Refutes Tabloids' Misleading Articles

THE government has refuted claims by two local Kiswahili newspapers that recently stated that it was almost impossible for one to get into public service scheme without first undergoing national service and that 'sex bribe' was also alarming.

According to a statement issued by the Information Services (Maelezo) in Dar es Salaam, the government has said that the two articles misled the public and distorted the speech that was recently given by the Chief Secretary, Ambassador Ombeni Sefue.

On Thursday, Mr Sefue addressed an annual meeting for Administrative and Human Resource Directors and Regional Administrative Secretaries in Dodoma.

The statement from the Information Services further stated that the published articles had built a perception among the public that the chief secretary said that one could not get employed before attending national service and sexual extortion was also becoming a pre-requisite for female applicants while seeking employment.

"The government wishes to make some clarifications because the published articles do not reflect what Ambassador Sefue said. In his speech he clearly stated that emphasis would be put on patriotism of the applicant who possesses the expected qualities.

"He also said that where applicants have the same qualifications, people who have passed through national service would be given priority, but only if the qualifications are the same," the statement read in part.

With regard to the sexual exploitation, the statement said that Ambassador Sefue did not say that the situation was alarming.

Ambassador Sefue is quoted in the statement to have said that if these incidences still prevail, they are contrary to policy, law, regulations and procedures of public service and that all efforts should be put to do away with such vices.

Ads by Google

Copyright © 2014 Tanzania Daily News. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 2,000 reports a day from more than 130 news organizations and over 200 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.