20 July 2014

Tunisia: Head of the Tunisian Interim Government "Mahdi Gomaa" Issues a Decision to Close Satellite Channels and Social Networking Pages

Photo: Wikipedia
Acting Prime Minister Mehdi Jomaa.
press release

Cairo — The Arabic Network for Human Rights Information (ANHRI) deprecated the decision issued by the Tunisian government on July 19 to close some satellite channels and social networking pages.

"Mahdi Gomaa", head of the Tunisian government, issued a set of decisions to close some satellite channels. He also ordered the minister of Higher education, Scientific Research and Communication Technologies (MESRST) to fight against some social networking pages; claiming that those means turned to be platforms of apostasy, incitement to violence and jihad. It is worth mentioning that the decisions were part of a campaign launched by the government, in which it arrested about 60 individuals "who are called Islamists".

ANHRI says that "the decision of the immediate closure of channels and social networking pages is a violation of freedom of opinion and expression. The governments' progress is measured by the extent of the government's acceptance of its dissidents' thoughts".

ANHRI demands from the Tunisian government to reverse from the decision of closing the satellite channels and blocking the social networking pages. It also demands an immediate release of whoever is detained on the backdrop of freedom of opinion and expression cases, as the right to peaceful expression of opinion is guaranteed by the international charters and conventions.

More on This

Decision to Close "Ennour" and "Al Insan" Radio Stations Was Made in Co-Ordination With Haica - Prime Ministry

The decision to close the two radio stations "Ennour" and "Al Insan" was made in co-ordination with the High Independent… Read more »

Copyright © 2014 Arabic Network for Human Rights Information. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 1,200 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.