11 June 2017

Egypt: Tiran and Sanafir Case - the One-Opinion Country

press release

The case of Egyptian- Saudi maritime border agreement, known in media as "Tiran and Sanafir"- in connection with two islands in the Red Sea that Egypt handed over to Saudi Arabia upon an agreement- constitutes a flagrant example of the state's muzzling of its opponents and silencing of all voices, expect those supporting the President and his government.

Today, the Parliament will be discussing Tiran and Sanafir agreement marking more than one year of incidents- since the signing of the agreement- which witnessed countless cases of repression, intimidation, arrest and gagging the mouth of whoever opposes the agreement; despite a ruling issued by the highest Egyptian court in Egypt that ruled the islands fall under Egyptian sovereignty. On the other hand, all views supporting the agreement were allowed to be broadly disseminated.

The Arabic Network for Human Rights Information (ANHRI) believes that such a move is part of the real trend adopted by Egypt's current regime and post June 30, 2013 stage, which is based on an unprecedented tendency to silence all parties and let the ruling government to take alone helm of power at the expense of public and personal liberties, a trend paid for by thousands of victims, whether from the dead or those languished behind bars.

ANHRI condemns the continuation of such tendency and stresses that it stands in solidarity with those who were/ are silenced by the government just because announced his rejection of the agreement.

Egypt

EU - Rights Should Be On Egypt Meeting Agenda

The European Union and its member states should insist on including human rights concerns on the agenda for an upcoming… Read more »

Copyright © 2017 Arabic Network for Human Rights Information. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 900 reports a day from more than 150 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.