17 July 2017

South Africa: Scorpio and Amabhungane #GuptaLeaks - Sacked CSA Chief Gerald Majola Had Cosy Relationship With Guptas


During the 2011-12 cricket season there were plenty of questions around The New Age's sponsorship of the Impi team as well as a one-off T20 match between South Africa and India. Now some details of what transpired have come to light. By SCORPIO and AMABHUNGANE.

Cricket South Africa wrote off R2-million in sponsorship owed to it by The New Age, Scorpio can reveal.

This amount relates to the Gupta-owned company's sponsorship of the "Impi" team introduced during the 2011-12 T20 domestic competition in South Africa.

The Impi were drafted in as a short-lived seventh franchise during that season. At the time, reports suggested that the team was cobbled together haphazardly and sold as a "development" side.

The team was based at Willowmoore Park in Benoni which, at the time, was sponsored by the Gupta-owned company, Sahara.

The Impi lasted just one season, having lost 10 out of their 12 fixtures with the other two being wash-outs. CSA were quick to admit their failure on the pitch, but it seems now that there were some serious failures off it, too.

A CSA spokesperson told Scorpio that the money, pledged in sponsorship but never paid over, was written off after several attempts...

South Africa

Olympic Champion Caster Semenya to Challenge Gender Ruling

Lawyers for Caster Semenya have confirmed that the Olympic 800m champion will challenge a female classification rule… Read more »

See What Everyone is Watching

Copyright © 2017 Daily Maverick. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 800 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.