24 August 2017

Zimbabwe: Govt Dismisses Kwese TV Licence Reports

Photo: Abubaker Lubowa/Daily Monitor
Kwese TV (file photo).

The Broadcasting Authority of Zimbabwe (BAZ) yesterday dismissed reports that it has licensed Kwese TV to operate in the country.

Reports on the licensing of Kwese TV have gone viral on social media.

In a statement yesterday, BAZ chief executive Mr Obert Muganyura said in terms of the Broadcasting Services Act [Chapter 12:06], no person shall provide a broadcasting service in Zimbabwe other than in accordance with a licence issued by BAZ.

"The content distribution licence issued to Dr Dish, which was specific to the provision of the My TV Africa Service, as declared by Dr Dish in its application and stated in the terms and conditions of the licence, was cancelled by the authority for failure by Dr Dish to provide the My TV Africa service," he said.

"BAZ therefore wishes to advise the public not to invest in a service that cannot be provided without a licence and warns anyone who may contemplate providing an unlicensed broadcasting service to acquaint themselves with the course of action that the authority is bound to take in terms of the law," said Mr Maganyura.

Some sections of the media reported that Econet Zimbabwe employees were given Kwese TV decoders. They claimed that Government had licensed the pay TV platform owned by Econet Media, a subsidiary of Econet Global to start operations in the country. Lovemore Nyatsine, executive assistant to Econet group chief executive officer was, however, quoted dismissing the claims.

"It is still premature for me to comment because there are certain procedures that are being followed. "We are actually not licensed, as in that manner, certain processes need to be done."

Currently, Kwese TV is operating in Botswana, Ghana, Lesotho, Rwanda and Zambia.

More on This

Kwese Clinches Exclusive UEFA Deal

FOOTBALL lovers in Lesotho and other African nations are set for a feast of Union of European Football Associations… Read more »

See What Everyone is Watching

Copyright © 2017 The Herald. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 800 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.