12 September 2017

Zimbabweans Relieved At Entry of Kwese TV

Harare — Zimbabweans have welcomed the entry of Kwese TV into the digital satellite television space. It offers locals an alternative to the state-owned Zimbabwe Broadcasting Corporation, which is infamous for peddling government propaganda.

Kwese TV's resumption also offers Zimbabweans relief as another pay-per-view station, DSTV, owed by Multichoice, does not accept subscriptions in local currency called bond notes. "DSTV did itself a huge disservice in Zimbabwe.

I have seen the programming for Kwese TV in Ghana, this is quite refreshing," said Herbert Changamire of Dzivarasekwa, Harare. In Bulawayo, Mshumayeli Ncube, who is a technology entrepreneur, welcomed the high court ruling overturning broadcasting authorities' ban of Kwese. "Our ZBC TV channel is always showers while DSTV has been a huge disappointment in that it did not accept subscriptions in local currency," said Ncube.

Dzingai Bvudzijena of Dangamvura in Mutare welcomed the variety of choice offered by the launch of Kwese. "Most importantly, subscribers will be supporting the home grown programmes though with Pan African appeal," Bvudzijena said. Econet Media, owned by Strive Masiyiwa, operates Kwese TV.


Police Recover U.S.$1 Million Worth of Gold From Smugglers

The Zimbabwe Republic Police's Minerals Border Control Unit recovered 21kgs of gold worth nearly $1 million which was in… Read more »

See What Everyone is Watching

Copyright © 2017 CAJ News Agency. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 800 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.