Bonfire for Censored Angolan Newspaper


It has been reported that Media Investe, a company controlled by high-ranking government officers, ordered the burning of the October 27 edition of Semanário Angolense because it included a speech by an opposition leader on the state of the nation.


Photo: IRIN

Newspapers in Angola (file photo): The October 23 speech of the leader of the main opposition party was in response to President Dos Santos's refusal to address the inaugural session of parliament as constitutionally required.

InFocus