20 October 2017

West Africa: Newspaper Office Attacked By Rampaging Youth

press release

A group of irate youth has attacked the regional office of one of Ghana's most influential private newspapers, Daily Guide, in the country's second largest city, Kumasi, over publications carried by the newspaper about a highly respected traditional ruler.

The group calling itself Kumasi Youth Association (KuYA), on October 18, 2017, disrupted work by locking up at the offices of the newspaper located on the top floor of a three-storey building situated in the heart of Kumasi. The thugs demanded an apology from the newspaper and threatened to close down the office permanently if the editors do not retract what the KuYA considers as offensive reportage about Otumfuo Osei Tutu II, the revered king of the Ashantis, Ghana's biggest ethnic group.

The Daily Guide is among several Ghanaian media outlets which reported the dismissal of a staff of the Ghana International Bank in London over a transaction he had made on behalf of the Asantehene, Otumfuo Osei Tutu II, allegedly, in breach of internal rules. The story was first broken by UK's Daily Telegraph.

The thugs left behind printed notes and threatening graffiti on the walls of the building, one of which read; "Be warned Daily Guide."

Meanwhile, the police have reopened the besieged offices by removing the foreign locks fixed by the assailants. A divisional police commander, ACP Kwaku Buah, told Accra-based Joy FM that the police have invited the culprits to report themselves to avoid being hounded out. He added that the KuYA is an unknown group.

The MFWA condemns the attack on the office of the Daily Guide newspaper as an attempt to gag the media house. We urge the police to spare no effort in tracking down and bringing to book all the perpetrators of the shameful attack.

West Africa

Airlines That'll Succeed Are Those That Aren't Too Posh

Recent years have been brutal for African airlines but, in spite of that, there is a new rush to resurrect dead national… Read more »

See What Everyone is Watching

Copyright © 2017 Media Foundation for West Africa. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 800 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.