8 February 2018

Kenya: Citizen TV and Inooro TV Are Back On Air After 10 Day State Shutdown

Photo: Nairobi News
Citizen TV Studio, Nairobi.

Citizen TV and Inooro tv are back on air after they were shut down by the government on Tuesday last week.

The two television stations that operate under Royal Media Services (RMS) which is owned by businessman SK Macharia were switched back on at around 4pm on Thursday.

Citizen tv and its vernacular sister station were switched off alongside NTV run by Nation Media Group and KTN News operating under Standard Group Limited but NTV and KTN News were switched back on on Monday, leaving RMS bosses and employees in the dark on when exactly they will be back on the free-to-air and pay-tv platforms.

The government has remained mum on why Macharia's tv station remained off air as the other two resumed normal transmission after the controversial switch-off of the stations' transmission equipment located in Limuru by the Communications Authority of Kenya (CA) accompanied by police officers.

COURT ORDER

NTV and KTN News resumed normal programming Monday afternoon after CA finally obeyed a court order issued last week on Friday ordering that the stations be allowed back on air even as they counted their losses running into hundreds of millions of shillings.

CITIZEN TV is now BACK ON AIR!

Tune in to your favorite station for normal viewing and catch up with the ongoing #CSVetting pic.twitter.com/ZVt4vqLtnk

- Citizen TV Kenya (@citizentvkenya) February 8, 2018

The four leading private television stations were switched off on January 30 mid-morning by the government to prevent a live broadcast of the "swearing-in" of opposition NASA leader Raila Odinga as the "people's president" at Uhuru Park, Nairobi.

Kenya

Sublime Soul Diva Who Demanded Respect, Which Will be Forever Given

It is no coincidence that two of Aretha Franklin’s celebrated contemporaries who travelled to Detroit to see the… Read more »

See What Everyone is Watching

Copyright © 2018 Nairobi News. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 700 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.