13 June 2018

Sudan: South Darfur Wali 'Exorcises' 3.5k+ Phantom Employees

Nyala — "Millions of Pounds" have been illegally disbursed to more than 3,500 'phantom employees' of the South Darfur state government, the Governor of the state, Adam El Faki, has acknowledged, following a damning report by an appointed investigation committee.

El Faki said that investigations by the employees' salary calculation committee revealed that the number of real employees in the state is 23,705 while the registered number is 27,250.

The governor pointed out that the committee revealed the fictitious jobs included retirees and and even some who have since died. "However, their salaries have continued and millions of Pounds have been illegally wasted."

El Faki ordered the investigation in March, when it was discovered that the state employs 27,000 workers whose collective monthly salary does not exceed SDG 35 million (*$1.24 million), however, the state pays more than SDG 40 million ($1.42 million) per month which, he said, forced the state government to take strict measures at the outlets of payment of the salaries to monitor that the jobs are real.

Retrieve misappropriated funds

The Ministry of Finance in the state established investigation committees headed by prosecutors to conduct investigations with employees who had been payed salaries from the state without right and published financial statements for more than 2,000 employees to appear before the investigation committees.

El Faki stressed the importance of preserving the public money and retrieving the misappropriated funds to the public treasury.

* Based on the indicative US Dollar rate quoted by the Central Bank of Sudan

Sudan

Darfur Rebels Deny 'One-Sided' Report By UN Experts

Darfuri rebel groups disclaimed the findings of the report by a United Nations experts' panel, which claims that the… Read more »

See What Everyone is Watching

Copyright © 2018 Radio Dabanga. All rights reserved. Distributed by AllAfrica Global Media (allAfrica.com). To contact the copyright holder directly for corrections — or for permission to republish or make other authorized use of this material, click here.

AllAfrica publishes around 700 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.