Kenya: Rachier - Broadcast Costs Killing Gor Mahia

Gor Mahia chairman Ambrose Rachier has bemoaned the high costs his side incurs to honour continental assignments.

The Kenyan champions recently earned historic qualification to the quarter-finals of the Caf Confederation Cup, but Rachier says that the club was forced to fork out Sh9 million in broadcast fees to honour the three group stage games at home to Egypt's Zamalek, Algeria's NA Hussein Dey and Angolan club Petro Atletico.

The monies are paid to Pay-TV channel SuperSport as production costs, with a separate Sh300,000 billed by Sports Kenya per match, to allow the production of a live match within its facility.

"We are struggling and cannot pay upfront and so the tournament organisers have been deducting all these monies from the prize money payable to us," said Rachier.

"The club management has resolved to talk to Football Kenya Federation to help us produce these matches so that we can just avail the live feed to the Confederation of African Football, I am told this is way cheaper."

Gor Mahia have so far received Sh27 million for making it to the group stage of the competition. Gor are set to receive Sh35 million for progressing to the quarters.

Separately, Rachier has absolved his management from blame following the pitch invasion witnessed when his side posted the dramatic 1-0 victory over Petro on Sunday night.

"We hired three platoons of GSU and a huge contingent of the police, alongside dozens of stewards but still our supporters managed to access the pitch. It's unfortunate but there was not much we could do."

Gor, who will know their quarter-final opponents when the draw is held in Cairo on Wednesday, could be fined up to Sh2 million by Caf following these actions by the fans.

See What Everyone is Watching

More From: Nation

Don't Miss

AllAfrica publishes around 600 reports a day from more than 150 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.