Kenya: KQ Stowaway - Sky News Issues Apology

Passengers alight from a Kenya Airways aircraft at Entebbe International Airport (file photo).
21 November 2019

The British broadcaster Sky News has apologised to Colnet -- a cleaning company based at the JKIA airport -- for suggesting man who fell from London skies was one of their employees.

Sky News said Thursday that their reporting on the identity of the stowaway, who fell from a Kenya Airways plane in London in June, was founded on misleading information.

Here is the full statement from Sky News:

Sky News reported last week on the identity of a stowaway who fell from a Kenya Airways plane as it came into land at Heathrow Airport in June.

The report, from Africa correspondent John Sparks, identified the stowaway as Nairobi airport worker Paul Manyasi.

This was based on corroborating interviews with people who identified as friends, relatives and colleagues of Paul Manyasi - including his father.

In an interview with a Kenyan newspaper, that man has now admitted misleading Sky News.

According to the story in Kenyan newspaper the Daily Nation, his son - named in the report as Shivonje Isaac - is alive and on remand in a Kenyan prison.

Sky News regrets that our reporting was founded on misleading information.

The Kenyan Civil Aviation Authority has previously acknowledged that it was possible that the stowaway was an airport employee.

However, we no longer have conclusive evidence that he worked for the cleaning company Colnet and we apologise to Colnet for suggesting the stowaway was one of their employees.

See What Everyone is Watching

More From: Nation

Don't Miss

AllAfrica publishes around 700 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.