Angola: Manuel Homem Denies Censorship in TV Zimbo

Luanda — The minister of Telecommunications, Information Technologies and Mass Media, Manuel Homem, denied, last Sunday, the existence of censorship on TV Zimbo and other companies in the sector that recently reverted to the Angolan State.

Speaking at the ceremony celebrating the 45 years of the Public Television of Angola (TPA), he stated that the TV seized from private entities continues to work "normally".

According to the minister, these companies, set up with public funds and previously owned by private agents, remain faithful to their editorial lines.

With this pronouncement, Manuel Homem responded to insinuations from civil society of alleged government interference in TV Zimbo and other companies.

These ideas took shape after a denunciation by journalist and economist Carlos Rosado, who stated, on social media, that he was prevented from addressing a topic in the analysis spot dubbed "Directo ao Ponto" (straight to the Point, in English)of this station TV.

In another area, minister Manuel Homem assured that the state is working to complete, by 2021, the privatization process of these companies.

These are companies in the sector that have moved into the state sphere this year, under the Law on the Repatriation of Capital and Extended Loss of Assets.

Within the scope of this process, the Media Nova Group companies (TV Zimbo, O País and Rádio + newspaper), as well as the Interactive Empreendimentos Multimédia, Lda group (TV Palanca, Rádio Global and Audio and Visual Production Agency) reverted to the State.

"The Executive maintains its commitment to preserving jobs in these bodies, to continue to guarantee the payment of salaries to its workers and to strive for the plurality and diversity of information", he concluded.

More From: ANGOP

Don't Miss

AllAfrica publishes around 900 reports a day from more than 130 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.