Zimbabwe Issues Six New TV Licences

TV television remote
23 November 2020

Zimbabwe has awarded free-to-air television licenses to six companies as part of government efforts to bring more players into the broadcasting sector that is currently dominated by the public broadcaster.

Broadcasting Authority of Zimbabwe (BAZ) chairman, Charles Sibanda stated that among those awarded licenses was Zimpapers Television Network owned by the state-run diversified media group Zimbabwe Newspapers and Rusununguko Media that would operate as NRTV. Rusununguko is said to be owned by the Ministry of Defence.

Others are Jester Media that would operate as 3K TV, Acacia Media Group trading as Kumba TV, Fairtalk Communications trading as Ke Yona TV and Channel Dzimbahwe trading as Channel D.

Sibanda stated, "The Broadcasting Authority of Zimbabwe wishes to advise the public that the process of licensing new television services has been completed."

He revealed that the six were selected from a total of 14 companies that had applied for licences.

The new licensees are expected to go on air within the next 18 months or risk losing their licenses.

The latest development is expected to break the monopoly currently enjoyed by the Zimbabwe Broadcasting Corporation, which presently runs the only television station in the country.

More From: NexTVAfrica

Don't Miss

AllAfrica publishes around 800 reports a day from more than 130 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.