U.S. Slams Kenyan Govt for Pulling Plug on TV Stations

The United States has accused the government of intimidating and restricting the media. This follows the closure of three major TV stations for the the live broadcast of the "swearing-in" of opposition National Super Alliance leader Raila Odinga, as the people's president. The High Court has however suspended the shutdown for 14 days pending a hearing to challenge the order, The East African reports.

Blank screens of leading television stations NTV, Citizen and KTN and a live K24 one in the Nation newsrom on February 2.

InFocus

See What Everyone is Watching

Don't Miss

AllAfrica publishes around 700 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.