Govt Clamps Down on Ugandan Media for Reporting on Bobi Wine Case

The country's media regulator has directed six television stations and seven radio stations to suspend their producers and heads of news and programs, alleging they breached standards by airing "extremist or anarchic messages" after reporting on opposition politician Robert Kyagulanyi's court case.

 

Photo: Pixabay

(file photo).

InFocus

See What Everyone is Watching

Don't Miss

AllAfrica publishes around 700 reports a day from more than 140 news organizations and over 500 other institutions and individuals, representing a diversity of positions on every topic. We publish news and views ranging from vigorous opponents of governments to government publications and spokespersons. Publishers named above each report are responsible for their own content, which AllAfrica does not have the legal right to edit or correct.

Articles and commentaries that identify allAfrica.com as the publisher are produced or commissioned by AllAfrica. To address comments or complaints, please Contact us.